torsdag 13 juli 2017

Smile & explore today

Detta måste nog vara rekordlång titel som jag haft på en LO. Det var inte meningen att den skulle bli så lång, bara explore today, men sedan klippte jag ut ordet smile och så tyckte jag det passade... Eftersom fotot är taget på en vanlig dag när vi var ute och cyklade så tyckte jag att det var en bra titel. More than Words utmaning är i juli att använda pilar, och jag bestämde mig för att lifta mig själv när jag började forma idéer i huvudet. Bakgrunden är alltså först preppad med clear gesso, sedan färgad in med fluid ink och mist. Sedan klippte jag till pilar och sydde fast dem, runt fotot så stack jag in ramar och lite annat som fotomatta. Jag ville hålla sidan mer maskulin, så jag limmade några vita blommor, men inte för många eftersom jag inte ville täcka över bakgrunden för mycket.







3 kommentarer:

Janice Nicholls sa...

A fabulous take on the challenge....A sweet photo and the background details are amazing...love the stitched Arrows. Thanks for joining in with us at More Than Words.

langeatheart sa...

This is absolutely adorable!! I love everything about it!! You did an awesome job with this challenge! All the best from MTW!

Nicole Doiron sa...

Perfect take on our challenge! I absolutely love it! Thank you for joining us at More Than Words!