onsdag 3 maj 2017

Momma

Utmaningen och temat denna månad hos More than Words passade bra, eftersom jag länge haft ett kort på sonen och sin gammelmormor som jag länge tänkt scrappa, men inte blivit av. Inte så ofta jag scrappar med så här mycket blommor längre, men ibland är det kul att gå loss och scrappa lite olika stilar. Fotot är egentligen taget på jul, men jag ville inte göra någon traditionell jul-LO utan fokusera på relationen på bilden, inte nödvändigtvis när den är tagen. Lite juligt blev det kanske ändå med det röda pappret, men resten skvallrar inte om någon julstämning tycker jag. Jag började med att kombinera två mönsterpapper och sedan lite gesso på. Sedan rainbow colours, mister, die-cuts, stickers, blommor etc. Tyvärr blev det mesta av rainbow colours-färgen och misten övertäckta, sånt händer ofta när man sväller ut med blommor och dekorationer...








3 kommentarer:

Nicole Doiron sa...

Oh, this is beautiful with so many sweet flowers! So happy you could play along with us at More Than Words!

Anguree Jansen Van Rensburg sa...

Oh this is gorgeous. Thank you so much for joining us at More than Words xxx

Kareen Dion sa...

This is a very touching picture and the layout is magnificent!!! Thanks for joining us at More Than Words!