torsdag 13 april 2017

Top Model - ArtJournal

Denna gång har P*skis en klurig utmaning, nämligen film eller tv. Jag funderade länge på min DT-tolkning, och kom på att jag kan testa på en teknik som det är länge sedan jag använt mig av och dessutom inte gjort många gånger, nämligen att klippa ut bilder ur tidningar som bas och måla på. Bilden jag valde passade in på tv-programmet Top Model. Det är inget jag brukar följa med aktivt, men det passade in på mitt tema. Uppslaget som jag jobbade från var ett som jag tidigare fyllt med överbliven färg och mist som också hade ett lager gesso i något skede. Jag gick ännu över ett par stenciler med akrylfärg och sprayade med lite mister. Sedan limmade jag på bilden, ett lager med utspädd gesso, så började jag färglägga med acrylic paint markers som jag använder alldeles för sällan. De var perfekta till detta ändamål.

Du har två veckor på dig att delta och vinna ett sponsorpris!




Inga kommentarer: