torsdag 6 april 2017

Filur

Månadens moodboard hos Altenew har härligt maskulina färger, så jag passade på att göra en LO till sonens album. Eftersom jag har slut på vita cardstock just nu fick jag bli lite kreativ då jag ville ha en vit bakgrund. Jag tog ett färgat cs som jag inte behövde, limmade över hela pappret med boksidor och avslutade med ett lager vit gesso. Nästan vitt, men lite detaljer på bakgrunden då texten lyser igenom. Jag har testat detta en  gång förr, och jag gillar effekten! Jag fortsatte sedan med mister, ink och stämplade textrader från två olika stämpelset. Blommorna och bladen är embossade i vitt och sedan utklippta, plus ett par pappersblommor som jag färgat in med lite ljusgul mist och blandat med. Några paljetter och stickersfraser som avslutning, så bestämde jag att den var klar.







2 kommentarer:

lostinpaper sa...

What a fabulous layout! I adore the 'newsprint' background, it's subtle but definitely gives the whole layout an edge!

Erum Tasneem sa...

WOW WOW WOW!! This is so cool! LOVE!
Thank you for taking part in the Altenew April Inspiration Challenge.
Good luck!
x
Erum