måndag 24 april 2017

70-års kort

Jag har inte haft så mycket tid eller inspiration att sitta ner och pyssla den senaste tiden, men i helgen så satte jag mig ner och gjorde ett kort till ett uppkommande 70-års kalas. Jag hade moodboarden hos Words&Paintery som utgångspunkt och jobbade vidare därifrån. Boksidorna limmade jag med gel medium, sedan embossade jag och målade några rosor med olika mister. Jag hade som sagt lite dåligt med inspiration så jag liftade mig själv, jag gjorde ett liknande kort i vintras. Det var lite svårt att fota kortet eftersom jag embossat med silver, och så syns inte riktigt ombréeffekten på rosorna heller. Men jag tycker det blev helt bra och passar en 70-årig tant ;)




5 kommentarer:

Lena Holmström sa...

Vacker kort. Tack för att du deltog i vår utmaning denna månad

Mandy: Less is Bore! sa...

Great card! Thank you for playing along with Words & Paintery :)

Sandra Bernard sa...

Beautiful card! Thanks for playing with us at words&paintery

Matreshik sa...

Wonderful card!Thank you for playing along with Words & Paintery :)

Mabel Sim sa...

This is so gorgeous! Thanks for joining us at Words and Paintery!