måndag 27 mars 2017

This is cute

Ännu hittade jag ett par sommarbilder från förra sommaren att scrappa. Och nyaste moodboarden hos Words&Paintery passade bra till detta foto. Jag började med att preppa hela sidan med clear gesso, sedan färgade jag in bakgrunden med mister och distress ink. Jag ville göra en lite galen LO med doodling, lager, olika punchar, die-cuts, färgsprätt osv. Jag tycker att jag lyckades ganska bra i min ambition, för ganska crazy blev den nog, jag tog till och med fram några knappar som jag använde, det var inte igår! Fast den blev ganska rörig, tyckte jag att fotot ändå är i fokus, vilket jag tycker är viktigt.









5 kommentarer:

Mabel Sim sa...

Great layout! Despite using complicated patterned paper for your background, you still managed to let the centerpiece shine! Thanks for joining us at Words & Paintery Challenge.

Sandra Bernard sa...

Gorgeous!! Thanks for joining us at words&paintery

MS Design sa...

Beautiful! Love it! Thank you for playing with us at Words&Paintery

KAVA sa...

I love how you combined a pattern paper, embelishments and a photo!
Thanks for joining us at Words&Paintery.

Kripa Koushik sa...

Totally cute! What a lovely pic and a lovely layout to complement it. Thanks for playing along with Words and Paintery.