måndag 6 februari 2017

Welcome to the jungle - ArtJournal

Efter mitt senaste uppslag i min art journal när jag äntligen kommit igång igen kändes det som läge att göra fler uppslag. Och när jag sedan såg moodboarden hos Words & Paintery så kom denna sida nästan av sig själv. Uppslaget är grundat med vit gesso, sedan byggde jag på med fluid ink, distress ink och mister. Sedan stämplade jag en massa blad i olika gröna nyanser. Blommorna är stämplade på mönsterpapper och utklippta och sedan limmade på med gel medium. Det svarta runt dem är med vanlig svart marker och kolpenna. Ramen är stämplad med akrylfärg. Det blev en riktig tropisk djungel =)






6 kommentarer:

Sandra Bernard sa...

Oh great art journal!!!! Thanks for playing with us at words&paintery

Mabel Sim sa...

Awesome journaling page! Thanks for joining us at Words and Paintery!

Юлия Тирская sa...

Amazing work!
Thanks for joining us at Words and Paintery!

Mandy: Less is Bore! sa...

Lovely art page. Thank you for joining the Words & Paintery challenge!

Lena Holmström sa...

Beautiful page. Thank you for joining the Words & Paintery challenge!

Kripa Koushik sa...

V beautiful journal page. Thank you for playing along with words and paintery.