måndag 27 februari 2017

Strength

Jag bjuder på ännu ett uppslag i min art journal! Snart är den full, och jag måste hitta en ny! Detta uppslag är gjort lodrätt istället för vågrätt. Det är faktiskt första gången jag provar det, och visst funkade det också. Jag inspirerades av skissen från JehkotarCraftChallenge #16, fast hexagonerna bytte jag ut till cirklar. Sidorna är preppade med vit gesso, sedan sprayade jag med några mister, jag skulle ha sprayat mer, men munstyckena stockades hela tiden... :( Nåja, efter det så strök jag röd akrylfärg och fingermålade vita fläckar med vit gesso. Lite distress ink genom ett par stenciler och så helt vanligt stämplat.






2 kommentarer:

SannaS sa...

upea tasapainoinen kokonaisuus!! =)

Riikka Kovasin sa...

Aivan ihana sivu! Vahvat värit ja vahva tunnelma!