måndag 13 februari 2017

She believed she could. - ArtJournal

När jag såg skissutmaningen hos Scraphuset tänkte jag genast att den skulle vara perfekt till en LO, men när jag sedan satte mig ner så blev det till ingenting. Jag tog ny fart i min art journal, och visst blev det ett uppslag där istället! Jag spegelvände skissen och fortsatte på en bakgrund som jag jobbat på tidigare i olika repriser. Sidorna borde vara preppade med clear gesso, sedan så är där ett image transfer som jag scribblat vidare på. Färgerna på bakgrunden är gelatos och sedan distress ink. Nu jobbade jag vidare med stenciler, mister, vit gesso, ink, svart tusch osv. Lite mer gelatos och ännu lite stämplat så bestämde jag att den var klar. Blev ganska färggrant och crazy ;)







1 kommentar:

Malin ~ Lillpiga sa...

Så läckert!! Och roligt att det blev en AJ istället för LO! Ibland kommer "den där bilden" man har i skallen ut på ett heeelt annat sätt än man först trodde. :)
Tack är att du är med och deltar hos oss på Scraphuset. /Malin, DT