torsdag 9 februari 2017

Light as a feather - ArtJournal

Jag fortsätter med ett till uppslag i min artjournal. Denna gång inspirerades jag av moodboarden hos Mixed Media Place. Dessa färger brukar jag inte använda tillsammans, men de passar ju jättebra, måste komma ihåg denna kombination inför framtida projekt. Jag började med att preppa sidan med vit gesso, sedan sprayade och målade jag på med mist, distress ink och vattenfärger tills jag vad nöjd med bakgrunden. Sedan stämplade jag en massa fjädrar och sedan gesso igen på det för att få en bakgrund till texten.






2 kommentarer:

Cindy Brown sa...

Amazing creation wow lovely thanks for playing at Mixed Media Place challenge !!!

Tsaima Eirini sa...


Oh you have done such a beautiful job on this creation and I love the way you have used those feathers too. Thanks for playing along with us again at MMP.