torsdag 15 december 2016

Pepparkakor

Jag fortsätter med att scrappa julbilder, och en tradition som vi alltid har, att baka pepparkakor på Finlands självständighetsdag. More than Words utmaning denna månad är just traditioner plus något handgjort. Jag har sett fransade dekorationer flera gånger den senaste tiden, och nu ville jag testa att göra dem själv. Jag tog en pepparkaksform och ritade runt, klippte ut, tejpade på lite glitter washi tape för extra detalj och klippte fransar under. Blev väl helt okej, passade bra till denna LO i alla fall. Eftersom jag inte har mycket juligt i mitt scraplager, så blev denna ganska enkel, men lite detaljer som maskinsöm och stickers fick jag ändå med.






6 kommentarer:

Di Garling sa...

Lovely pics, great layout. and I love your handmade hearts. Awesome page. Thanks for playing along with us at More Than Words.

Heather McMahon sa...

Wonderful! I love your cute fringes hearts and the striking design of the page. Thanks for joining in at More Than Words this month.

Joyce Kers sa...

You can see on the child's face the delight in this tradition. Thank you for sharing with us at More Than Words.

Valerie Ouellet sa...

Super! Very fabulous xx Thank you for playing with us at morethanwords challenge.

Nicole Doiron sa...

I really REALLY love your page and your handmade heart embellishment! Thank you for playing along with us at More Than Words!

langeatheart sa...

Great take on our challenge this month! All the best from More Than Words! :)