torsdag 3 november 2016

På gång: Nytt hus

Vi har nyligen flyttat till vårt nybyggda hus. Det förra var för litet för vår familj och nu har vi byggt ett hus på 147 m2 boyta bredvid min mans föräldrar. Barnen har egna rum och jag har fått ett data/hobbyrum! Det har varit roligt att planera inredningen och under ett år hinner man ändra sig med en del saker, medan andra inte har ändrat, utan jag har varit nöjd som jag tänkt från början. Flytten och att fixa i ordning nya huset (och tömma gamla...) har tagit mycket tid, och än är det inte riktigt klart. Det är ju en process att möblera, testa och sen se vad som sist och slutligen passar. Men jag tänkte iaf visa några bilder. De flesta är tagna med mobiltelefon, vilket betyder att kvaliteten inte är den bästa, och bilderna är tagna vid olika tillfällen, eftersom alla vrår sällan är städade samtidigt ;)


Ingången till hobbyrummet från vardagsrummet med dubbeldörrar


Data/Hobbyrummet



Gallery wall i vardagsrummet med lite gott och blandat av ramar och bilder...


Vardagsrum, ännu utan bord...


Lite mer ordnat i vardagsrummet..


Ett skåp till hallen som jag målat rosa. Benen är specialbeställda från ett lokalt metallföretag.


Hallen


I sovrummet fixade jag ett bildcollage av en gammal ram, ståltråd och klädnypor.


"fondvägg" av fanér


Walk-in-closet bakom skjutdörrarna


En hörna i dotterns rum


Andra sidan





Skrivbord i sonens rum






Hörna i sonens rum...


Lilla WC:n


Hjälpköket från en vinkel. Gillar mina splitternya maskiner =)

Hjälpköket är stort med mycket bänkyta.


I hallen som är stor och angränsar till kök och vardagsrum finns en dubbelsidig stationsklocka.


Köket där jag håller på och kockar och fixar =)


Gult fungerar som accentfärg i köket


Duschen i badrummet


WC i badrummet



Badrummet från annan vinkel



Inga kommentarer: