måndag 7 november 2016

Handarbetat III

Jag har fortsatt med lite handarbetsprojekt under sensommaren och hösten, fast vi haft fullt upp med nytt hus. Mest virkat, men också en del stickat och annat DIY. Det är allt från klädesplagg till inredning, och här nere ser ni dem :)

En virkad kjol till hösten

En virkad förvaringskorg, mått 30x30x30 cm

En rund virkad förvaringskorg, mått ca 30x40x30 cm

Denna tröja med stor tjock halsringning skulle egentligen bli en tunika, men när jag räknade garnåtgången så räckte det inte (garnet köpt på rea) så jag bestämde att korta av den istället. Och det funkade bra det också.

Detta skulle egentligen bli en matta gjord med smygmaskor, men jag ändrade mig och jag gjorde ett pallöverdrag av det istället.


En tunika i grovt garn virkad med moss stitch/linen stitch.



Hylla av spillvirke (fanér) som jag målade vit

Testade på lite stringart

Lampa gjord med pärlor

Lite Halloween-inspirerade virkade prydnader

En väska

En enkel wallpiece

Inga kommentarer: