måndag 31 oktober 2016

4

Det var väldigt nära att jag kastade bort hela bakgrunden när jag var mitt i och höll på med den. Jag tyckte att det inte alls blev som jag hade tänkt, och var nära att ge upp. Men jag tänkte att jag jobbar vidare och ser ifall det finns hopp. Så jag testade lägga till en massa olika färger och splatter, plus ett par blommor. Först hade jag alltså fäst en massa olika pärlor och "fillers" med gel medium på ett vitt cs som var preppat med clear gesso, sedan ännu ett lager vit gesso över pärlorna. Och jag beslöt sist och slutligen att behålla bakgrunden, visst blev den annorlunda och inte riktigt som jag tänkt, men på något sätt tyckte jag den matchade fotot ändå. Jag hade moodboarden från Words & Paintery med blåa och gråa toner i tankarna när jag scrappade denna LO. Det blev mycket journaling på sidan, vilket också tar bort lite fokus från (den misslyckade?) bakgrunden.










6 kommentarer:

Lena Holmström sa...

Fab layout.Thank you for playing with us at Words&Paintery

KAVA sa...

Great layout and so cute photo!
Thank you for joining us at Words&Paintery.

ewelinkag sa...

lovely page! Thank you for joining us at Words&Paintery :)

Marie/Mison sa...

This is awesome Sara. Love the textues. Älsk på den!!!! Thanks for joining us at Words & Paintery this month. We hope to see you back for our November Challenge!

Mary Catt sa...

So beautiful page! Thank you for joining us at Words and Paintery!

Mandy: Less is Bore! sa...

Love the textures and color blending. Terrific layout. Thank you for playing along with the Words & Paintery challenge!