torsdag 18 augusti 2016

Happy.

P*skis #327 som publicerades igår är en bingo, och som min DT-inspiration så valde jag raden harmaat sävyt-tyhjää tilaa-koholla.
Jag gjorde en LO som kanske är lite ovanligt mig, inget mixed media, sparsamt med färger och ganska clean & simple. Men jag gillar den jättemycket ändå! Jag har också använt många cirklar, vilket jag tycker kan vara svårt, men här fick jag det att fungera bra. Jag ville göra en soft LO, och valde grå som huvudfärg med lite vita inslag av vellumpapper och flair buttons. Jag gjorde egna acetat-dekorationer med OH-plast och sydde fast dem tillsammans med de andra pappren, fotot är upphöjt med 3D tejp. Maskinsömmarna gör hela sidan tycker jag, utan dem skulle sidan vara platt och tråkig. Det gråa alfabetet är en av mina favoriter genom tiderna, och det fanns inte så många bokstäver kvar så jag var lite begränsad med rubriken, men det löste sig :)





Inga kommentarer: