måndag 11 juli 2016

Silver star - ArtJournal

Utmaningen hos MMMC#26 är stjärnor, vilket inte lät så omöjligt, så jag bestämde mig för att kladda lite i min art journal. Jag hade ett spread där jag kladdat överbliven lila färg och ännu blå mist från en stencil som grund. Jag målade ännu med lite vattenfärg på bakgrunden och stämplade med akrylfärger med mina egengjorda foam-stämplar. Sedan använde jag en mask och gesso till stjärnorna. Vita gelly roll-pennan kom bra till pass till konturerna. Sist splatter i svart vitt och guld, en grå "ram" med gelatos och en phrase-sticker som avslut.






2 kommentarer:

Clare sa...

I love the pages that you have created. Thank you for sharing with us at Mixed Media Monthly Challenge. Clare x x x

Rachel sa...

beautiful page! love the book text! Thank you so much for playing with the Mixed Media Monthly Challenge!

-Rachel
rwkrafts.com