måndag 4 juli 2016

Courage - ArtJournal

På sommaren blir det inte så mycket pyssel, men när det är regniga dagar så brukar jag passa på. Jag bestämde mig för att hoppa på utmaningen hos Mixed Media Place, färgerna var så lockande. Jag ville använda detta ansikte som jag printat ut nån gång för länge sen och göra ett image transfer. Men jag slarvade och tänkte helt fel och strök gel medium på fel sida av bilden.. Jag bestämde mig för att använda den ändå och limmade fast den, sen gnuggade jag bort  det mesta av ansiktet och lämnade bara det mest väsentliga. Allt fick ett lager med clear gesso. Färgerna är både acrylic fluid ink och gelatos. Jag täckte med vit gesso på ett par områden och före det hade jag stämplat lite. Sist så dekorerade jag med rub-ons, washi tape och lite vitt splatter. Måste säga att denna är en av mina favoriter!







1 kommentar:

Cindy Brown sa...

Lovely page wow Thanks For Playing at Mixed Media Place Challenge