torsdag 2 juni 2016

This is summer

Förra sommaren var väl ingen höjdare vädermässigt, men i augusti så kom det lite värme, och då passade vi på att åka till stranden. Jag tänkte att färgerna från moodboarden inne hos Mixed Media Place skulle passa bra till fotot och temat. Bakgrunden är fylld med ett gammalt alfabet som jag knappast kommer att använda, så det passade bra att använda det så här! Jag täckte med gesso, och också ett tunt lager på resten av pappret, sedan droppade jag lite färger och mister på och lät det flyta och blandas. Med den brungula färgen så blandade jag med lite guld, så det skimrar lite också. Jag hade svårt att hitta en passande rubrik, så jag tog vita thickers som jag "färgade" med löst guldglitter och gel medium. Dom svarta detaljerna är rub-ons.










3 kommentarer:

Cindy Brown sa...

Lovely Layout Thanks for playing at Challenge Mixed Media Place

Nirvana - Scrapuleux Monde sa...

Jolie page!! Merci pour ta participation pour Mixed media place!

Georgie C sa...

Love the colour over the letters.Thanks for joining us at MMP xx