måndag 13 juni 2016

Roar

Här har jag roat mig med att gå helt crazy med bakgrunden. Det började med att jag hade ett vitt cardstock liggandes där jag hade sytt lite kvadrater på måfå en gång tidigare när jag hade symaskinen framme. Moodboard #75 inne hos Scrap Africa tyckte jag var somrig och passande, så jag fortsatte på pappret med att spraya mister genom en mask, stämpla på tissue paper som jag sedan rev sönder och limmade fast med gel medium, washi tape, stämplat osv. Jag valde främst färgerna gul och turkos från moodboarden. Jag tyckte inte sidan behövde så mycket mer dekorationer när bakgrunden tar så mycket plats, dessutom tycker jag att pojksidor gärna får vara lite mer sparsamma. På fotot så leker sonen lejon på stranden och ryter, först tänkte jag ha titeln "strandlejon" med eftersom det är ett ganska långt ord så hittade jag inget passande alfabet, så det fick bli kortare "roar" istället.







7 kommentarer:

ninarsku sa...

Mahtavan tekstuurinen tuo tausta! Ja huippu kuva. :D

Beatriz S B-arte sa...

LO wonderful !!, I looks lovely and I love the colors and design that has made ...
Thank you very much for joining Scrap Africa !!
A hug!!

ewelinkag sa...

Oh wow! I love the design! Thank you for joining us at Scrap Africa.

Salla sa...

Jättefin layout! Jag älskar dina sydda kvadrater, färgkombinationen, stämplande, washitapes och helheten! Också mycket bra foto. Tack för ditt deltagande i Scrap Africa!

Denise van Deventer sa...

Such a funtabulous page! So super....and the photo so cute! ;-) Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)

Mary Catt sa...

Love the design in you page!!! And the colors are great, too! Thank you so much for playing with us at Scrap Africa!

Joanna Solecka sa...

lovely project, love all the colors!!! thank you for taking part in Scrap Africa challenge