torsdag 30 juni 2016

Lööv

Oj nu måste jag börja med att berätta om titeln till denna LO. Jag gjorde den sist i processen och hade väldigt svårt att komma på något. Barnen ligger ju och ser söta ut i en lövhög, så jag gjorde en försvenskning (ordvits?) av love till lööv. Jag kände mig så fyndig ;) 
Själva sidan är gjord på ett watercolor paper där jag lekt med fluid ink färger. Jag brukar annars undvika färgkombinationen gult-blått, men jag antog utmaningen hos Words & Paintery denna månad och koncentrerade mig på de färgerna. Sedan strök jag modeling paste genom en stencil direkt på för att få lite struktur. Blommorna är stämplade på vitt papper och utklippta. Sist lite washitape och maskinsöm för extra detalj. 







7 kommentarer:

Lena Holmström sa...

Beautiful layout. Thank you for joining us at Words&Paintery

KAVA sa...

Wonderful layout! Thank you for playing along with us at Words&Paintery

Mandy: Less is Bore! sa...

Subtle beauty! Thank you for playing along with "Words & Paintery"!

Marie/Mison sa...

Superfin!!!

ewelinkag sa...

Great page. I like the idea with using flowers. Thank you for joining us at Words & Paintery.

Mary Catt sa...

Very fresh page! Thank you for joining us at Words and Paintery!

Kripa Koushik sa...

Such a gorgeous layout. Thank you for playing alongwith words and paintery. Hope you join us this month as well.