måndag 20 juni 2016

Imagine - ArtJournal

Jag hade ett uppslag i min art journal som jag tyckte var helt utan räddning. Jag hade först målat med gelatos i sektioner med olika färger, sedan hade jag stämplat med akrylfärger i många olika färger. Sedan hade jag ännu försökt rädda den med att stryka lite svart och vit färg för att tona ner det. För varje lager blev det mera katastrof ;) Men skam den som ger sig, när jag såg utmaningen hos More than words som är "get messy" så tänkte jag försöka göra något med detta. Jag tog en stencil och med hjälp av den formade jag "blad" och duttade gesso runtom. Jag highlightade bladen med svart och vit penna och testade också nya akryl-markers. Om man tänker på det dåliga utgångsläget så blev denna sida ganska bra :)






5 kommentarer:

Di Garling sa...

Great art journalling Sara. Thanks for playing along with us at More Than Words.

AinoS. sa...

Aivan upea Art Journal työ!

Nicole Doiron sa...

Artistic and original! Thank you for getting messy with us this month at More Than Words!

Arantzazu sa...

so cool journal pages!!!
thanks for playing with us at More Than Words!

langeatheart sa...

Great take on our mood board this month!! Love the composition! All the best from MTW! :)