måndag 6 juni 2016

Handarbetat II

Jag har fortsatt att handarbeta med nya projekt under våren. Både större och mindre projekt, en del material har jag återanvänt och en del har jag köpt. Här är några av dem! Vissa bättre fotograferade än andra...

Virkad poncho med huva och träknappar

Håller på med en korg av rivna lakan som jag virkar "in" med svart bumullsgarn, bredvid DIY t-shirt yarn

Liter fler disktrasor...

Lampskärm som jag virkat runt med t-shirt yarn

Virkad Minionmössa

Lekte med lite restgarn en kväll

Oversize tanktop, virkad. Mönster från Drops

Strandvästa virkad av gamla lakan


 
Klänning/tunika virkad med mormorsränder
En till bild när jag har på den...

Amigurumi kaktus

Badrumsmatta av återanvänt trikålakan
Poncho

En mixed stitch väska i många färger!

Återanvändbara make-up borttagningspads, lite olika versioner

Mandalas, alla med samma mönster och färger, bara olika kombinationer
Mandala in a hoop

"ribbade"disktrasor
Rainbow mandala
Mandala wallpiece

Mitt första försök att väva, använde upp lite restgarn på samma gång

En trasmatta i multicolor av gamla lakan. Ej klar ännu...
  
Virkad sommartop med runt ok 


Virkad tröja utan sömmar

1 kommentar:

ninarsku sa...

Mahtavia kaikki, mutta jämälankamatto tuo mieleen mummulan ja lapsuuden kesät, joten se on parhautta!