torsdag 16 juni 2016

Epic

Denna bild har jag nästan dragit mig för att scrappa, inte för att det skulle vara en dålig bild, tvärtom! Den är en av förra sommarens bästa bilder, sonen och hans jämnåriga kusin på stranden, så roliga och busiga miner de gör. Jag var tvungen att släppa alla tankar på att denna favoritbild kräver något speciellt, och att jag måste vara 100% nöjd när den är klar, och började bara på. En liten butik har denna månad en lite annorlunda utmaning som jag hade i bakhuvudet när jag skapade denna. Utmaningen är ett somrigt citat, eller jag tolkade det som somrigt i alla fall.

att bara leva är inte tillräckligt, sade fjärilen
man måste ha solsken, frihet och lite blommor
Hans Christian Andersen

På den busiga bilden ser man riktigt hur barnen har roligt och lever upp och hur frigjorda de är, som bara barn kan vara.
Jag använde ett helt vellumark som jag kantstansade i ena kanten och kladdade lite fluid ink på. Tyvärr börjar ju vellum buckla sig en del pga vätan, men jag bestämde mig för att köra på med det i alla fall. Bakgrundspappret är så pass "oroligt" att det kräver lite nedtoning. Sedan fortsatte jag bara med lite dekorationer. Jag blev inte helt nöjd med resultatet, men känner på något sätt ändå att jag gjort fotot rättvisa, sommarkänsla, busiga färger osv :)






3 kommentarer:

Anna Uhras sa...

Åhhh!!! En riktigt glad layout med härliga sommar färger. Jättefin tolkning av utmaningen! Tack för att du hänger på och pysslar med oss hos En liten Butik :) Kram Anna

Jeanette Wallén sa...

Jag tycker du ska vara 100% nöjd, för LOn är helt underbar!! Somrig, färgglad och vilket härligt foto!! :D TACK för att du är med och inspireras av junitävlingen hos En liten butik!
Kram,
Jeanette - Tettiz

ninarsku sa...

tosi mukavasti toi vellum "hiljentää" taustapaperia! Kiva sivu!