måndag 16 maj 2016

Eddie

Textbakgrunder är något som jag tycker om, och vissa mönsterpapper har ju text på bakgrunden. Men här så har jag gjort ett eget. Jag har rivit sidor från en gammal ordbok och fäste sidor med gel medium på ett cardstock. Sedan strök jag på ett tunt lager med gesso, jag gillar verkligen resultatet! Sedan när jag bestämt fotot och hur jag ville placera det så fick sidan även lite turkost ink på sig och lite stämplat. Inga blommor på denna sida, jag höll den maskulin med bara lite blad. Jag skulle gärna ha strött på lite mer guldpärlor, men de tog slut..
Fotot är från förra sommaren när sonen satt på en hink och plockade blåbär. Jag visste inte riktigt hurudan titel jag ville ha, förutom att den inte skulle vara lång, så det blev kort och koncist hans smeknamn.




9 kommentarer:

NICOLE MARTEL sa...

Beautiful. Thanks for playing along with CK!

Caroli Schulz sa...

Love the painted background, beautiful layout ❤️
Thank you for playing along with us at Clique Kits!

Marcia Dehn-Nix sa...

Adorable layout! Love that mixed media background. Thanks so much for joining us at Clique Kits this month.

Aliza sa...

Love it! I love all the insect and bird stamps. Thanks for playing along with the Clique Kits challenge!

Candace Perkins sa...

Such a fun layout! I loved the blue paint! Thanks for playing along with Clique Kits Anything Goes Challenge!

Donna Espiritu sa...

Simply awesome page. Thanks for playing along with Clique Kits Anything Goes Challenge!

kat sa...

love your background work on this - thanks for playing along with clique kits!

Justt sa...

love the background! Thank you for playing along with Clique Kits!

Melissa Vining sa...

Such a beautiful layout! Thanks for joining us at Clique Kits!