måndag 4 april 2016

Star gazer - ArtJournal

7dots Studio har denna månad en lite speciell utmaning, "parts of your face" som jag bestämde att tolka med ett spread i min art journal. Jag har grundat med vit gesso, och sedan byggt på med mister, stämplar, ink, chalk och akrylfärg. Ögonen har jag målat ganska långt på frihand, bara konturerna är från en stencil. Jag klistrade ett par passande quotes, så förklarade jag sidan färdig. Jag gillar alla lager med färg och att det understa lagret, boksidan, också syns lite.





4 kommentarer:

Tsaima Eirini sa...

Wonderfull work with your art journal page!! Love those eyes!!Thank you for joining us in 7Dots and good luck!

Keren Tamir sa...

love this journaling page!! thanks for joining us at 7 Dots Studio challenge!!

wiosanka sa...

Fantastic journalling!
Thank You for joining our challenge at 7 Dots Studio :-)

Riikka Kovasin sa...

This is so cool and unique! Thank you so much for joining the 7 Dots Studio challenge!