måndag 11 april 2016

Moments

Denna månads moodboard inne hos Mixed Media Place har softa färger och en lite romantisk känsla. Det känns som länge sedan jag gjort en sådan LO, så jag gav det ett försök. Jag valde svartvita foton så de inte skulle konkurrera med bakgrunden och färgerna. Jag började med att stryka lite gesso på bakgrundspappret, sedan löste jag upp gelatos för att få en vattenfärgseffekt. Sedan lite färgsprätt med mister och ink. Gjorde lite bakgrundsstämplingar och monterade sedan fotona. Chipboard-grenarna fick behandling med rosa gelatos och clear embossing. Sist men inte minst så glittrade jag till sidan med diamond dust runt blommorna och stickles på chipboarden.






3 kommentarer:

Tsaima Eirini sa...

Great work with lovely details!!Thank you for joining us in MMP.Good luck!!

Cindy Brown sa...

Amazing Layout
Thank you for taking part in the Mixed Media Place Challenge!

Georgie C sa...

Gorgeous page!

Thanks for joining us at Mixed Media Place xx