torsdag 10 mars 2016

here&now

Här kommer en LO med ganska crazy färger. Jag började med ett mixed media papper och vattenfärger, sedan byggde jag på med svart och vit ink-splatter och stämplat. Cirklarna doodlade jag med oljekrita. Tagsen fick också lite behandling med vattenfärger innan jag stämplade på dem. Jag hade ingen inspiration till en titel, utan hittade en passande sticker som fick fungera som rubrik. Blev inte riktigt nöjd med det, men kunde inte komma på något bättre heller.. Jag tolkade skissen från Scrap Africa #70 men spegelvände den. Strandbilder är alltid roliga att scrappa, och denna var inget undantag :)







5 kommentarer:

Salla sa...

Jättefin layout! Jag gillar cirklarna som du gjorde med svart krita och de färggranna tagsen. Och förstås det somriga fotot!

Färdiga titel är inte alltid så lätt att använda, men här tycker jag att det funkar ganska bra faktiskt, både för textens och utseendets del. Tack för ditt deltagande i Scrap Africa!

Sonrisa Art sa...

SO lovely page! Thank you for playing with ScrapAfrica!

SomethingAboutMarie sa...

Wonderful page!!!! I love your backgroune, photo, colors!!!! Thank you for joining us @Scrap Africa!!!

Tsaima Eirini sa...

Awesome work you did!!Fantastic background with so many techniques.Good luck and thank you for sharing your job with us in Scrap Africa.

Denise van Deventer sa...

This is a fabulous page and I love how you used those tags! Love the styling! ;-) Thanks so much for playing along with us at Scrap Africa! ;-)