torsdag 17 mars 2016

Happy day

Också denna månad hänger jag på utmaningen hos More than Words, och temat är ordet "Bliss" att använda gesso. Fotot som jag scrappat är ett par år gammalt, och jag har faktiskt scrappat det förr, men jag ville göra om det (bättre?). Dessutom tycker jag det är så fint och man ser riktigt barnens äkta glädje på bilden som föreställer mina barn och deras kusin. Eftersom jag visste att jag ville ha färger på min bakgrund började jag med att stryka lite vit gesso på bakgrunden, det fungerade tillika som "sealer" för de två pappren som jag har som bakgrund, så att det inte skulle rinna så mycket färg i skarven. Jag använde fliud ink i tre färger och sedan fick jag lös med stämplarna, och det blev verkligen många... För det mesta stämplade jag lite svagare med "andra stämplingen", men några ville jag ha mer framträdande och där stämplade jag direkt från dynan. Det blev ganska sparsamt dekorerat, stämplarna och bakgrunden tar ju ganska mycket uppmärksamhet, så jag nöjde mig med en blomma och ett par andra dekorationer.







6 kommentarer:

Di Garling sa...

Such a great photo and you have scrapped it perfectly. Beautiful,page.. Thanks for playing with us at More Than Words.

Nicole Doiron sa...

A perfect picture of bliss at the beach!! I absolutely adore your page! Thank you for playing along with us at More Than Words!

Helen Hapsi sa...

Fantastic colourful page !! A lovely moment to scrap !!Thank you for joining us over at More than Words !!

Heather McMahon sa...

Oh I love this! The colours are awesome! Thanks for playing along with us at More Than Words.

Valerie Ouellet sa...

Oh I love your background! Very good work! Thank you for joining us over at More than Words!

langeatheart sa...

Terrific layout! Love that adorable photo! Great background work and colors! All the best from More Than Words! :) I would like to invite you to visit my blog this month for a giveaway! http://mybeaner.blogspot.ca/