måndag 14 mars 2016

Eddie

När jag såg månadens utmaning hos Mixed Media Place, som är att inkorporera kaffe i ett projekt, tänkte jag först, nej, detta är nog ingen utmaning för mig. Men så fick jag en idé, och tänkte, varför inte, utmaningar är ju till för att prova nya saker. Så jag embossade blommor i vitt (på vitt papper) som jag sedan målade med kaffe så att de blev ljusbruna, och klippte ut dem och använde dem som dekorationer på en LO. Fotot på sonen tycker jag är så sött, han riktigt bjöd till en gång i somras när jag tog foton, och jag fick några bra bilder. Jag strök lite gesso på ena sidan på bakgrundspappret och lade sedan till lite mist och ink för att pigga upp. Ganska sparsamt med dekorationer på denna, lite tråd, knappar och gulddetaljer osv så räckte det. Titeln är lite fantasilös (igen), men jag hade lite bokstavsbrist.






3 kommentarer:

Tsaima Eirini sa...

Lovely lay out!!!Love every single detail with the layers which is so balanced!!Thank you for sharing it with us un MMP!!

Cindy Brown sa...

Wow I love the detail and doft Layout. Beautiful TFS your talent in Mixed media place GYm

Georgie C sa...

Gorgeous layout, so much detail. Thanks for playing along with us at Mixed Media Place xx