torsdag 3 mars 2016

Choose happiness every day - ArtJournal

Brunt och beige är en färg som jag sällan använder i mitt pyssel nu för tiden, men på denna sida har jag gått all in med de färgerna. Jag började med att dutta två nyanser av distress ink på sidan som var primad med clear gesso. Jag sprayade lite vatten på för att få dem att blanda sig, sedan fortsatte jag att bygga lager med masker, olika sorters bruna färger och chalks, stämplar, sprayer osv.. Jag hade problem med att få stickersen att fästa, så jag var tvungen att hjälpa till lite med matte medium, vilket betydde att det smetade färgerna där runt lite, men det dolde jag (försökte iaf) med att rita konturer med svart gelato-krita. 7dots studio har denna månad utmaningen "Emotions" så vad passade då mer perfekt än citatet Choose happiness every day" plus alla veckodagar på andra sidan =)





3 kommentarer:

Наталья Шалыгина sa...

What a great art-journal page! Love it! Thank you for playing along with us at 7Dots Studio!

wiosanka sa...

Wonderful!
Thank You for joining us at 7 Dots Studio this month :-)

Riikka Kovasin sa...

So expressive! Loving the vintage color palette, too! Thank you so much for joining the 7 Dots Studio challenge!