torsdag 4 februari 2016

Tomorrow is a new day - ArtJournal

När jag såg moodboarden inne hos Words & Paintery visste jag precis vilken bakgrund i min art journal som passade perfekt. Jag hade ett uppslag där jag en gång hade kladdat överbliven blå och lila akrylfärg. Det var mest lila upptill och mest blått nertill. Jag tog några gelatos kritor och gjorde fördelningen och gränserna mellan färgerna skarpare, det lila fick ännu lite röd färg medblandad. Jag hade en idé om att göra en cityscape siluett, och visst blev det något i den stilen. Min handstil blev ju inget vidare, och ännu värre blev det av att jag var tvungen att måla över den första gången jag skrivit (med en annan färg) eftersom det inte syntes.. De silverembossade prickarna på himlen är menade att föreställa stjärnor, men det blev tyvärr ganska "suddigt". Det som jag däremot tycker gör mycket för hela uppslaget är månen, utan den så skulle sidan vara väldigt intetsägande på något sätt.






2 kommentarer:

Sanderijn de Bruin sa...

Beautiful pages, love the work with paints! Thank you for joining Words&Paintery this month!

wiosanka sa...

Very nice page :-)
Thank You for joining our challenge at Words & Paintery! :-)