måndag 1 februari 2016

Say hello to summer

Denna LO är en gammal "godbit" som blivit publicerad i {entreARTistes} Magazine nr 12 för ca 1 år sedan. Tyvärr så utkommer tidningen inte med nya nummer längre, vilket är jättesynd.

Det är sällan jag använder papper med för mycket färdig dekoration, jag tycker ofta de styr för mycket och blir svåranvända. Men denna gång så tycker jag att jag fick det att fungera. Och eftersom det fanns färdigt tryckt en passande rubrik så struntade jag i att skriva dit en egen. Jag valde blått och rött som färgtema här, och när jag ser den tycker jag den påminner (lite för mycket) om USA:s flagga, hehe ;) På bakgrundspappret har jag använt gesso, mist, ink och stämplat. Maskinsömmen runt fotona tycker jag blev en rolig detalj.




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sara!

Jag tycker också det er vanskelig att använda färdig dekorerat papit men jag köper dom i alla fall :)

Jag bruker av og till mycket/liten gesso som vi lärt oss av Nathalie (Matka luovuuteen 2015) att hindra de alla starkaste färgerna eller figurerna att syna.