fredag 12 februari 2016

Every end is a new beginning - ArtJournal

Jag är tillbaka med en sida i min art journal. Här har jag jobbat på en gammal randig bakgrund som jag hade gjort tidigare med gesso och blå och grön färg, sedan hade jag fäst lite gamla bokstavs rub-ons för extra detalj. Jag fortsatte att göra en gul ram och måla blommor på frihand som jag färglade med gelatos. Jag använde ingen vattenpensel eller annat, utan suddade och blandade färgerna bara med mitt finger. Det blir inte så skarpa linjer eller detaljerat så, men stilen är ju lite naivistisk, så det passade bra. Sist tog jag lite svart akrylfärg och målade "linjer" och sprätte lite försiktigt med svart ink. Eftersom jag tyckte att Mixed Media Place creative gym #16 hade ett bra tema denna månad, så skrev jag ett passande quote med vit tusch på linjerna.






2 kommentarer:

Pascale B. sa...

Such a gorgeous page! I love the pretty colors! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Riikka Kovasin sa...

Loving the doodly, rounded look of the flowers! Great spread! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!