torsdag 7 januari 2016

Who are you when no one's watching? - ArtJournal

Jag fortsätter idag med en sida i min art journal. Basen är gjord med akrylfärger och gelatos med clear gesso som grund. Sedan så stämplade jag lite med rött distress ink och vanlig svart dyna. Sprätte lite med olika färgers ink och ritade lite prickar med vattenlöslig "blyertspenna". Månadens Creative Gym #15 inne hos Mixed Media Place är frihet, och jag valde ett quote som tangerar det, och en bild på en kvinna som passade till temat som jag limmade på med tekniken image transfer. Kanske inte min finaste sida jag har gjort, men det är ju inte huvudsaken.






3 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

So gorgeous!! Thanks for joining our Creative Gym Challenge at Mixed Media Place!

Pascale B. sa...

Great work! Your page is fantastic! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!

Riikka Kovasin sa...

Great quote and great spread! Love the use of color here! Thank you for joining the Mixed Media Place challenge!