onsdag 20 januari 2016

Time flies... - ArtJournal

Jag har börjat göra fler och fler sidor i min art journal, och här har jag gjort ett uppslag med en karta som bakgrund. Jag limmade det tunna kart-pappret från en telefonkatalog över en gammal helt misslyckad bakgrund med gel medium. Jag täckte den med ett lager clear gesso och började med att måla med lila och blå gelatos, stämplade med akrylfärg och bubbelplast, stämplade med vanlig svart dyna osv. Jag klippte ut hjärtan och vingar på frihand från några restpapper som jag tryckt med Gelli plate. Jag försökte skugga lite runt hjärtanen efter att jag limmat dit dem och skrev till sist ett quote som passade till sidans tema och MMMC #20. Min handstil blev jag ju som vanligt besviken på, men jag ville inte heller stämpla och få det för perfekt..





3 kommentarer:

Lisa H sa...

I love the sentiment you used! This is a wonderful art journal page. Thank you for sharing this with us at Mixed Media Monthly!

Karen Crossen sa...

Wonderful background! And I really love the sentiment of you page! Thank you so much for playing with us at The Mixed Media Monthly Challenge!!

Rachel sa...

great page and LOVE the quote! so fitting. Thank you so much for playing with the Mixed Media Monthly Challenge!

-Rachel
rwkrafts.com