måndag 4 januari 2016

Silent night... - ArtJournal

Idag delar jag med mig av en sida i min art journal som har vintertema, passande nog. Words&Paintery har en moodboard som känns vintrig. Jag målade bakgrunden med akrylfärg och fluid ink (som ju också är akrylbaserade) lite på måfå. Det var mer ett test än något annat, jag har nog målat mer akrylfärger tidigare, men inte på det här sättet. Sedan försökte jag skapa snöflingor med att stämpla med bubbelplast, doodla och använda stenciler, sist embossade jag snöflingor i silver. Jag använde gelatos för ramen och lite highlights runt quotet. Jag vågade mig till och med på att doodla en trädgren åt fågeln. Jag tycker sidan blev riktigt stämningsfull :)






1 kommentar:

Sanderijn de Bruin sa...

Lovely pages, they fit the colors of the moodboard perfectly! Thank you for joining Words & paintery this month!