måndag 7 december 2015

Us

Oftast blir det scrappat bilder på barnen, men nu så har jag scrappat ett på mig och gubben från i somras. Vi skulle ut på en båttur och hade båda våra matchande sommarhattar, hehe. Jag scrappar ju i många stilar, tycker jag själv i alla fall, men ändå inte så ofta i vintage-stil. 7dots studio har som utmaning denna månad att scrappa i just vintage, och jag antog utmaningen. Och riktigt roligt var det! Jag började med att stryka ett lager clear gesso över hela sidan, sedan kladdade jag på lite färger som passade med bakgrundspappret och som jag tyckte piggade upp hela det brun-vita vintage temat med ruggade kanter. Sedan lite stämplar, gesso genom en mask, färgsprätt i olika färger osv.. Sist monterade jag pappren och dekorationerna. En wood veneer-dekoration fick fungera som titel. Jag måste nog testa detta igen, för jag gillar slutresultatet =)








4 kommentarer:

Татьяна sa...

Great work! I love all your details!! Thank you for playing along with 7Dots Studio!

Riikka Kovasin sa...

Really fresh and colorful page! Thank you for joining the 7 Dots Studio challenge!

Fiona Paltridge sa...

What a lovely page! Thank you for joining us over at 7Dots for the "Vintage" challenge xx

Natalya Loi sa...

Amazing layout! Thank you for playing along with us at 7Dots Studio! ♥♥♥