torsdag 10 december 2015

Shine bright like a diamond - ArtJournal

Så här i juletider visar jag ett uppslag i min art journal som visserligen glittrar, men inte har något jultema. Hobbyworld har utmaningen "glitter och glamour" denna månad och vad passar bättre då än diamanter, glitter och guld. Bakgrunden är gjord med fluid ink och glimmer mist. Blommorna i hörnen är matt gel medium genom en stencil som jag sedan strött löst glitter på. För att allt glitter inte skulle riskera att nötas bort när det var torrt och man bläddrar i boken fäste jag dem ytterligare med ett lager clear gesso. Det tog visserligen bort den allra glittrigaste effekten eftersom gesson torkar matt, men visst glittrar det som guld ändå. Diamanten är ett image transfer som jag gett lite extra highlights med vit penna och guldfärg. Bokstavsstämplarna var lite kluriga eftersom gummit inte riktigt är skuret tillräckligt långt in och det kommer färg på kanterna också. Men i detta fall tycker jag bara att det ger en extra charm till uppslaget! Tyvärr är det ju svårt att få allt glitter och de skinande effekterna på bild, men lite syns det :)





4 kommentarer:

HelenTh sa...

Wow, vilken läcker sida!! Den är verkligen inspirerad av månadens tema. Mycket snyggt!
Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.
Mvh/Helén

Jeanette Wallén sa...

Supersnyggt uppslag!! Älskar färgerna och skiftningarna och hur texten på boksidorna lyser igenom. Ljuvligt!!

Tack för att du är med i Hobbyworlds decemberutmaning.

/ Jeanette - Tettiz

Malin ~ Lillpiga sa...

Wow!! Galet läcker tolkning!!

Tack för att du är med och deltar hos oss på HW!

MezzaNotte sa...

Mycket läcker tolkning på vårt glittriga tema.

Tack för att du är med i månadsutmaningen på Hobbyworld.

Kram Katja/Mezzanotte