torsdag 3 december 2015

Live fully - ArtJournal

Idag bjuder jag på ett spread i min art journal. I somras så fick jag ett glittrigt, silvrigt embossingpulver som jag ännu inte testat. Men när jag såg utmaningen hos Words&Paintery visste jag att jag måste testa det. Jag började med att färga in sidan i mint och svart, sedan embossade jag vita blommor nere på sidan. Tyvärr verkade sidan under ta skada när jag embossade (där var det också embossat), något att tänka på i framtiden så att inte fler färdiga sidor tar skada.. Nåja, jag fortsatte med att sprida ut silverglittret på "himlen", lite som gnistrande stjärnor. Det betedde sig lite annorlunda än jag trott, men nog fastnade det där på sidan och blev i alla fall ungefär som jag tänkt mig. Titeln blev en passande sticker som jag klistrade in till vänster på sidan. Lite avslutande stänk med orange mist som kontrast, sedan klart!






3 kommentarer:

Sanderijn de Bruin sa...

Very beautiful, it is such a well fit on the moodboard! Thank you for joining Words&Paintery this month!

Marie/Mison sa...

Snyggt! Tråkigt att sidan under blev förstörd...

Lena Holmström sa...

Vacker sida. Beautiful page. Thank you for joining Words&Paintery this month