måndag 14 december 2015

Julkort 2014

Här har jag scrappat förra årets julkort som vi skickade till släkt och vänner. Jag använde de traditionella julfärgerna rött-grönt-brunt. Jag skar pappersremsor och arrangerade dem som en julgran, lite knappar som julgransbollar och en stor blomma som huvuddekoration. Ganska enkelt blev det. Bakgrunden är fluid acrylic ink. Fotot är 10x15cm och jag är helt ovan att scrappa så stora foton nu för tiden. Jag beskär oftast bilderna mindre eftersom jag tycker de är lättare att placera på sidan då man scrappar, och så syns det mer av bakgrunden. Förr scrappade jag alltid i större format, intressant hur fort man vänjer sig. Med denna sida så deltar jag i den nya finska utmaningsbloggen Jehkotar CraftChallenge #2. Moodboarden ser ni längst ner och jag valde att fokusera på julbilderna med granen (såklart).




4 kommentarer:

Kaisuli sa...

Vackert :)

Taru Jehkonen sa...

Ihana upea sivu! Awesome! Thanks you playing with JCC

Maikkis sa...

Kaunis sivu. Tykkään tosi paljon tuosta joulukuusesta! hieno toteutus! Kiitos, että osallistuit Jehkotar Craft Challenge haasteeseen!

SannaS sa...

tosi ihana sivu!! =)