måndag 28 december 2015

01234...

Denna LO hade jag en lite annan plan för när jag började än hur den sen slutade. Jag visste att jag ville skriva mycket journaling på denna sida eftersom det är huvudsaken här. Egentligen hade jag tänkt skriva ovanför och under fotot, på raderna som finns färdigt, men eftersom jag inte ville riskera att bli utan rader så bestämde jag att skriva vid sidan istället, och tur var väl det, det skulle knappast ha rymts där jag tänkt skriva först. Titeln var mitt nästa "problem". Jag bestämde mig för siffror i detta fall (eftersom sidan handlar om matematik), och ville ha dem på rad. Det skulle nog ha sett bättre ut att ha dem i en vågrät rad istället för lodrät, men eftersom det var journalingens plats så fick det bli en sådan här kompromiss.. Innan jag gjorde allt detta så smetade jag lite röd gelatos på pappret för att få till en watercolor-effect. Jag klippte ut några blommor från ett mönsterpapper och dekorerade med ett par flairs. Denna LO känns väldigt old school till designen och utförandet, back to the roots så att säga ;)



3 kommentarer:

Candace Perkins sa...

Beautiful layout! Thanks for playing along with Clique Kits anything goes challenge!

Melissa Vining sa...

This is stunning! Thanks for joining us at Clique Kits!

Leeann Pearce sa...

Love this... Thanks for playing at CK too!