måndag 2 november 2015

Share our similarities, celebrate our diffrences - ArtJournal

Igen ett uppslag i min art journal, det har blivit ganska många den senaste tiden.
Bakgrunden primade jag först med clear gesso, sedan färgade jag in sidan med acrylic ink, mist och gelatos. Moodboarden från Words&Paintery stod denna gång för inspirationen. Bakgrunden blev riktigt festlig och pigg med alla färger, och glimrar lite tack vare misten. Sedan letade jag fram alla stämplar jag ägde som på något sätt kunde tolkas som blommor, stjälkar och blad. Jag har nog ett par blomstämplar, men de använde jag inte, utan jag utmanade mig med andra geometriska former. Jag tycker det lyckades ganska bra, nog blev det ju blommor. Jag testade också min nya vattenlösliga skuggpenna, lite mer övning behöver jag nog, men nu fick jag i alla fall se lite hur den fungerar.
Citatet är ju en historia för sig, det blev helt misslyckat. Jag hade tänkt skriva det med en tunn svart penna, men ingen av de (två) som jag äger ville fästa på underlaget, så jag tog en tjock tusch istället. Sen lite vit penna på. Slutresultatet blev ju inte riktigt elegant. Jag borde nog istället ha strukit ett till lager glear gesso på för att få fäste för pennorna, men det kom jag inte på att göra just i den stunden, utan jag ville bara ha sidan klar där och då.. Men man lär sig av sina misstag, eller hur..






3 kommentarer:

Lena Holmström sa...

Wow. Häftig art journal sida. Thank you for playing with us at Words Paintery

Sanderijn de Bruin sa...

Very lovely pages! Great use of color! thank you for playing along this month at Words & paintery!

Marie/Mison sa...

Snygg Sara! Gillar allt med den!