torsdag 26 november 2015

Not the everyday snack

Att ändra ett foto till svart/vitt kan verkligen göra mycket! För det första så var det lite oskarpt, och det syns inte alls lika bra när man gör det svartvitt (och mindre). För det andra var färgerna riktigt konstiga eftersom jag tog det utan blixt och inomhus. Men det trollades också bort! Dessutom kan man göra så mycket mera med färger och mönster när man har ett svart/vitt foto utan att det blir för rörigt. Jag började med att foga ihop ett mönsterpapper med en vit bred pappersremsa och strök lite gesso på. Sedan färgade jag med mist, jag tycker färgen blev lite för blek, men det gick inte att få den starkare med just den sorts färg jag använde. Jag rev lite washi tape-bitar för att få en mer flytande gräns mellan pappren. Tagen i kraft så står det en text på, men eftersom jag stämplade på den så syns det nästan inte mer, vilket också var meningen. Jag stämplade lite, sydde lite kryss och gjorde rubriken så bestämde jag att den var klar =)
Denna LO blev också publicerad i australiensiska Scrapbooking Memories Magazine vol 18 no 6. Helt fantastiskt att se sitt arbete i print i en riktig tidning!



Inga kommentarer: