fredag 13 november 2015

Moments

Jag har flera gånger sett LOs där man har målat ett motiv direkt på sidan, som ett stort bakgrundselement. Jag är ju som bekant usel på att rita o måla, men jag har ändå gjort ett försök. Jag valde ett ganska enkelt motiv som passade perfekt till fotot. Jag använde mig av svart och vit akrylfärg och målade direkt på bakgrundspappret. Men den vita färgen syntes nästan inte alls, så jag var tvungen att hitta på något eller kasta bort och börja på nytt. Jag beslöt att försöka måla på "fjunen" med svart kolpenna och sudda lite, vilket fungerade utmärkt, och det blev en riktigt fin effekt. Sedan stämplade jag lite och sprätte med tre olika färger (mist o ink). Färgmässigt höll jag mig till gult o grönt med en touch av guld. Jag beslöt att hålla den ganska enkel för att inte dra för mycket uppmärksamhet från, eller täcka över bakgrunden.




7 kommentarer:

leighann sa...

Thank you for joining at Clique Kits! Love this and that dandelion photo!

I'm just a simple gal sa...

Beautiful layout! Thank you for playing along with us over at Clique Kits!

Candace Perkins sa...

This is just breathtaking! I love this! Thanks for joining us over at Clique Kits anything goes challenge!

Donna Espiritu sa...

Really nice page. I love the dandelion background. Thank you for joining the Clique Kits challenge

Melissa Vining sa...

This is such a beautiful page! Thanks for joining us at Clique Kits!

Kim Oedekoven sa...

Thanks for telling us how you did the painting, I thought it was stamping it was so cool! Thanks for linking up with Clique Kits!

Marcia Dehn-Nix sa...

Fabulous layout! I love the dandelion on your background paper. Thanks for joining us at Clique Kits this month.