torsdag 1 oktober 2015

Time to restart - ArtJournal

Det börjar vara länge sedan jag gjort något i min art journal, eller en av dem i alla fall. Denna som jag gjort en sida i nu så gör jag med gelli plate och akrylfärg som bas och bygger sedan på med annat. I dom andra som jag har så kanske jag använder vattenfärger eller annat som bas och gör i en annan stil.
Jag gjorde ett uppslag i höstfärger med svampar och ett citat som jag förknippar med hösten, och följde moodboarden från Words&Paintery. Det är alltid lika intressant att se slutresultatet när man håller på och det är också svårt att bestämma när sidan får vara klar. Svamparna och månen ritade jag på frihand och klippte ut som schabloner. Jag har använt två olika nyanser av blått när jag målade över, en mörkare först, och en ljusare genom en stencil med cirklar, men det kan vara svårt att se här på foto.








1 kommentar:

Marie/Mison sa...

Cool! Gillar, gillar! Thanks for joining Words & Paintery!