onsdag 21 oktober 2015

Tag

Basen till denna tag (7x14cm) så är gjord med gelli plate. Jag testade lite monoprinting på ett par tags, just denna fick rosa färg med lite mönster, men jag blev inte riktigt nöjd med resultatet. Istället för att kasta bort den så började jag rita en fjäder på frihand, jag fyllde den med färg på vissa ställen, och ritade med svart och vit penna på andra. Runtom duttade jag gesso så den rosa fjädern blev mer framträdande. Vilket leder mig in på Hobbyworlds utmaning denna månad, nämligen rosa bandet. Som bekant har jag ju usel handstil, men här så skrev jag faktiskt direkt på tagen istället för att stämpla eller använda t.ex. dymo.



4 kommentarer:

Jeanette Wallén sa...

Åh, så snyggt!! Du har inte ALLS usel handstil - den är jättefin! Handstil ger den där extra "kicken" till något handgjort tycker jag, så använd den mer! :D

Tack för att du deltar i Hobbyworlds oktoberutmaning!

Kram;
Jeanette - Tettiz

HelenTh sa...

Väldigt snygg tag! Den handritade fjädern är helt underbar och handstilen passar perfekt till det hela.
Tack för att du är med och tävlar med oss på Hobbyworld.

Mvh/Helén

Malin ~ Lillpiga sa...

Wow! Handritat!! Jag är imponerad, jag kan inte ens rita en huvudfoting... ;) Älskar din fjäder! Och jag känner igen mig med att inte gilla sin egen handstil, tycker inte heller att min är något att hänga i julgranen men får massor av beröm från andra. Jag tycker du har fin handstil. :)

Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

Mvh Malin

MezzaNotte sa...

Uppskattar att du gjort ett handritat ditt kort. Ger ett personligt uttryck.
Tack för att du deltar i Hobbyworlds oktoberutmaning!

Kram Katja/Mezzanotte