torsdag 29 oktober 2015

Påsk 2015

Det är inte riktigt säsong för påskfoton nu, men jag styrs inte alls av säsong när jag scrappar, utan mer av vad som passar till den färgen/designen/stilen jag vill scrappa i. Så till detta råkade ett påskfoto av sonen passa perfekt. Han fick välja själv vad han ville klä ut sig till, och valde påskkärring :)
Jag har målat med fluid ink direkt på bakgrundspappret, och eftersom de är så rika på pigment borde jag kanske ha blandat ut dem lite först, för att få en lite "lättare" färg. Men men, det får jag prova en annan gång. En liten butik har denna månad en kul utmaning, en bingobricka, som jag hoppade på. Jag valde raden paljetter-färgstänk-tre eller flera färger-die cuts. Jag började som sagt med att måla och stänka i olika färger, sedan placerade jag fotot och grävde djupt i mina gömmor efter gamla godingar och öste på med dekorationer och placerade på övre delen av sidan.






Inga kommentarer: