måndag 26 oktober 2015

Love you 2

Utgångspunkten när jag började med denna var skissen inne hos Stuck?! och de två stora blommorna som jag ville skulle ta mycket plats på bakgrunden. Jag färgade in dem med gul gelatos för att matcha bilden riktigt bra. Själva blommorna är en del av en större stencil och jag använde svart akrylfärg. På bakgrunden stämplade jag lite, både i svart och grått, och duttade med en annan stencil i grönt. Jag dekorerade bl.a. med ett par blommor, stickers och rub-ons. Ganska enkelt, och ganska mycket journaling blev det, men det var viktigt för mig att få med det på sidan.






3 kommentarer:

Laura Whitaker sa...

How pretty! Great background work! Thanks for joining us at Stuck?! Sketches!

Sandy Ross sa...

Your background work is just fabulous! Love all the wonderful details! Thanks for playing along with Stuck?!

pirikara celery(kumiko) sa...

Very cool page!I love this!!!Thank you for joining us at stuck?! Sketches!