torsdag 15 oktober 2015

Fly a kite

Jag har följt med utmaningsbloggen Scrap Around the World sedan starten, men aldrig laddat upp ett bidrag. Standarden på alla som länkar upp brukar vara jättehög så jag kanske inte platsar i gänget, men nu tänkte jag i alla fall våga mig på att också länka upp... Moodboarden med många härliga färger och watercolour-effekten var så inspirerande. I somras gjorde jag en liknande sida som denna, jag liftade helt enkelt mig själv nu. Jag tyckte effekten med vattenfärger på bakgrunden blev så effektfull så jag ville testa det igen. Denna gång valde jag lite ljusare färger, och jag vågade använda mönsterpapper också utan att täcka över för mycket av bakgrunden. Jag har sett flera andra scrappare göra liknande sidor, där man ritar en "fortsättning" på bilden för hand, så när jag hade denna bild så var jag tvungen att testa det med draken!








6 kommentarer:

Heather McMahon sa...

Oh my - this is fabulous!I love those circles! Thanks for playing along at SATW.

Elena Arts sa...

Very amazing project! The circles seam so funny! :)) Thank you for joining us over at SATW! :)))

langeatheart sa...

Adorable page! Great composition and fabulous eye for detail! All the best from SATW! :)

Jaya Raghuvanshi sa...

Love the softness of this page. Amazing !Thank you for playing along with us at SATW this month!

Priscilla Lim sa...

Cute layout. Love how you draw the kite.
Thank you for joining us at Scrap Around The World.

Nupur sa...

wow...what an amazing page...i loved the elements especially the flair button and the doddled umbrella...Thank you for playing along with us at SATW this month!