fredag 23 oktober 2015

Don't stop until you are happy - ArtJournal

Jag har hållit på med mina art journals lite mer den senaste tiden, och denna sida är skapad i riktiga höstfärger. Jag hittade en moodboard inne hos 13@rts som fick igång mig. Jag hade sedan tidigare en bakgrund med clear gesso och blå färgklickar av fluid ink i en av mina journals. Så jag fick idén o att göra dem till blommor och fick äntligen testa masking fluid som jag skaffat för en tid sedan. Jag ritade blommor på frihand och fyllde sedan dem med masking fluid. Det stod i instruktionerna att det skulle torka en timme, men jag lät det nog torka i flera timmar. Kanske var det för tjockt lagt? Nåja efter det så droppade jag lite mer fluid ink på sidan i två andra färger. När det torkat gick det bra att "knapra" bort masking fluid som torkat som ett "täcke". Bara på ett par ställen rev det pappret lite. Jag fixade till blommorna med lite pennor och skuggningar, och en stämpel. Ingen sida är väl komplett utan ett citat, så jag tog bara det första bästa jag tänkte på. Inte riktigt nöjd med det nu i efterhand, men men..






3 kommentarer:

Maryse Jolin sa...

Absolutely beautiful. I love flowers contrast with the background. Thanks for joining us at the 13@rts !!!

Marta Debicka sa...

Great Art Journal pages! :) Really beautiful! Thank you for joining 13arts' challenge :)

Natalya Loi sa...

Great work! Thanks for joining us at the 13@rts! ♥♥♥